Test letných pneumatík 225/50 R17
Testy, recenzie a názory na pneumatiky v rozmere 225/50 R17. Pri výbere pneumatík na vaše vozidlo vždy rešpektujte rozmer, ktorý máte uvedený vo vašom technickom preukaze. Ak by ste vybrali pneumatiky nepovolného rozmeru, v lepšom prípade budete mať problémy na STK. V horšom prípade pneumatiky nepôjdu na vaše vozidlo namontovať, prípadne sa negatívne ovplyvní jeho jazdné vlastnosti. Testy pneumatiky v rozmere 225/50 R17 pochádzajú od našich užívateľov, ktorí boli ochotní sa podeliť so svojimi názormi verejne. Týchto testov pneumatík si veľmi vážime.
Slovná recenzia letných pneumatík v rozmere 225/50 R17
Landsail Qirin 990
11. 10. 20242024-10-11 | Miroslav | Landsail Qirin 990 | Opel Astra | najazdené: 40 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Isli s autom ked sme ho kupili, cize uz nieco mali najazdene, mali 1 sezonu za sebov a asi este skoro 6mm dezenu. Najazdili sme asi 30 000 km za 2 sezony a potom zacli triast, trosku sa deformovali, citilo sa to od 110km/h a vyssie. Spravanie na ceste, hlucnost a opotrebenie vyborne, az na tu deformaciu - tri gumy zo styroch.“
Isli s autom ked sme ho kupili, cize uz nieco mali najazdene, mali 1 sezonu za sebov a asi este skoro 6mm dezenu. Najazdili sme asi 30 000 km za 2 sezony a potom zacli triast, trosku sa deformovali, citilo sa to od 110km/h a vyssie. Spravanie na ceste, hlucnost a opotrebenie vyborne, az na tu deformaciu - tri gumy zo styroch. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 76 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 70 %, Jazda na hrane: 70 %, Opotrebenie: 90 %, Hlučnosť: 90 %, Kúpil by som znovu: 40 %.

27. 3. 20232023-03-27 | Norbert | Michelin Pilot Sport 5 | Volkswagen Golf | najazdené: 20 000 km | spôsob jazdy: športový
„Absolútne famózne pneumatiky. Na suchu ako po koľajniciach, na vode to isté. Keď si človek myslí, že našiel ich vrchol, o chvíľu pneumatiky človeka presvedčia, že doteraz to bolo len zahrievanie... Neviem ako je to s pohonom iba jednej nápravy, ale na štvorkolke sú neutrálne. Kľukatá cesta? nevadí, nie je potreba ani rezať zákruty. Pri teplotách pod 15°C sú trochu hlučnejšie, keď sa zohrejú, hlučnosť trochu ustúpi. Osobne obmieňam predné pneumatiky za zadné po cca 10000 km, tam je cítiť dezén z dvoch zmesí, hlavne ak odklon na zadnej náprave je väčší, tým sa znova zabehnú trochu bzučia. Vonkajšia strana dezénu je relatívne tvrdá aj pri vysokých teplotách vnútorná časť dezénu je citeľne mäkšia. Napriek tomu je opotrebenie na veľmi dobrej úrovni, po cca 20000 km je úbytok dezénu asi 1 mm z celkovej hĺbky 6,9 mm... “
Absolútne famózne pneumatiky. Na suchu ako po koľajniciach, na vode to isté. Keď si človek myslí, že našiel ich vrchol, o chvíľu pneumatiky človeka presvedčia, že doteraz to bolo len zahrievanie... Neviem ako je to s pohonom iba jednej nápravy, ale na štvorkolke sú neutrálne. Kľukatá cesta? nevadí, nie je potreba ani rezať zákruty. Pri teplotách pod 15°C sú trochu hlučnejšie, keď sa zohrejú, hlučnosť trochu ustúpi. Osobne obmieňam predné pneumatiky za zadné po cca 10000 km, tam je cítiť dezén z dvoch zmesí, hlavne ak odklon na zadnej náprave je väčší, tým sa znova zabehnú trochu bzučia. Vonkajšia strana dezénu je relatívne tvrdá aj pri vysokých teplotách vnútorná časť dezénu je citeľne mäkšia. Napriek tomu je opotrebenie na veľmi dobrej úrovni, po cca 20000 km je úbytok dezénu asi 1 mm z celkovej hĺbky 6,9 mm... Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 94 %
Správanie na suchu: 100 %, Správanie na mokru: 100 %, Spätná väzba: 100 %, Jazda na hrane: 100 %, Opotrebenie: 90 %, Hlučnosť: 70 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

9. 6. 20212021-06-09 | Palo | Matador MP 47 Hectorra 3 | Alfa Romeo 159 | najazdené: 20 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Po dlhoročných skúsenostiach so „značkovými“ pneumatikami Bridgestone Potenza a Pirelli Cinturato P7 som sa nakoniec rozhodol niečo ušetriť a skúsiť pneu z nižšej spoločnosti. Informácií je na nete kopec, veľké množstvo dosť rozporuplných, osobná skúsenosť ukázala fakt, že pravda je niekde v strede. V prvom rade si treba uvedomiť osobný štýl jazdy každého šoféra a jazdné vlastnosti konkrétneho auta. Ani najlepšie gumy neurobia z Felície luxusnú limuzínu, rovnako ani na výrazne lacnejších sa na Porsche nezabijete v prvej zatáčke. V prvom rade treba poukázať na cenu, ktoré je polovičná voči vyššie spomínaným. Osobne preferujem radšej novšie lacnejšie gumy v dobrom stave, ako majstrov sveta na totálne zjazdených Continentaloch. To je spolu s relatívne malým opotrebením zároveň ich najväčšia výhoda. Potenzi sa opotrebovávali hádam aj v garáži. Príjemným prekvapením je aj schopnosť odvádzania vody, ktorá je na danú triedu výborná. Naopak, najväčší problém vidím vo zvýšenej hlučnosti výraznejšie badateľný hlavne vo vyšších rýchlostiach. Voči napr. Pirelli je to obrovský rozdiel, ktorý počuje aj nezainteresovaný laik. Rovnako ich silnou stránkou nie je ani schopnosť držať stopu a rýchle reakcie riadenia. Auto trošku stráca istotu, mäkká zmes robí jazdu mierne plavnou. Na starej, ale podvozkovo výbornej AR 159 veľký mínus, v každom prípade nič dramatické. Suma sumárum, za polovičnú cenu „prémiových“ pneumatík dostanete viac ako polovičný výkon. Áno, jednoznačne sú horšie ako top modely, otázka je o koľko a či Vám Váš štýl jazdy a model auta vôbec ich nedostatky ukáže. V kritických situáciách by som chcel mať na kolesách niečo lepšie, takýmto situáciám sa ale treba vyhýbať. Pre 90% vodičov s nájazdom cca 15-20 000 km, ideálne v mestskom, alebo prímestskom režime urobia plnohodnotnú službu. Za ušetrené peniaze, v mojom prípade cca 230€ doprajte niečo pekné deťom.“
Po dlhoročných skúsenostiach so „značkovými“ pneumatikami Bridgestone Potenza a Pirelli Cinturato P7 som sa nakoniec rozhodol niečo ušetriť a skúsiť pneu z nižšej spoločnosti. Informácií je na nete kopec, veľké množstvo dosť rozporuplných, osobná skúsenosť ukázala fakt, že pravda je niekde v strede. V prvom rade si treba uvedomiť osobný štýl jazdy každého šoféra a jazdné vlastnosti konkrétneho auta. Ani najlepšie gumy neurobia z Felície luxusnú limuzínu, rovnako ani na výrazne lacnejších sa na Porsche nezabijete v prvej zatáčke. V prvom rade treba poukázať na cenu, ktoré je polovičná voči vyššie spomínaným. Osobne preferujem radšej novšie lacnejšie gumy v dobrom stave, ako majstrov sveta na totálne zjazdených Continentaloch. To je spolu s relatívne malým opotrebením zároveň ich najväčšia výhoda. Potenzi sa opotrebovávali hádam aj v garáži. Príjemným prekvapením je aj schopnosť odvádzania vody, ktorá je na danú triedu výborná. Naopak, najväčší problém vidím vo zvýšenej hlučnosti výraznejšie badateľný hlavne vo vyšších rýchlostiach. Voči napr. Pirelli je to obrovský rozdiel, ktorý počuje aj nezainteresovaný laik. Rovnako ich silnou stránkou nie je ani schopnosť držať stopu a rýchle reakcie riadenia. Auto trošku stráca istotu, mäkká zmes robí jazdu mierne plavnou. Na starej, ale podvozkovo výbornej AR 159 veľký mínus, v každom prípade nič dramatické. Suma sumárum, za polovičnú cenu „prémiových“ pneumatík dostanete viac ako polovičný výkon. Áno, jednoznačne sú horšie ako top modely, otázka je o koľko a či Vám Váš štýl jazdy a model auta vôbec ich nedostatky ukáže. V kritických situáciách by som chcel mať na kolesách niečo lepšie, takýmto situáciám sa ale treba vyhýbať. Pre 90% vodičov s nájazdom cca 15-20 000 km, ideálne v mestskom, alebo prímestskom režime urobia plnohodnotnú službu. Za ušetrené peniaze, v mojom prípade cca 230€ doprajte niečo pekné deťom. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 73 %
Správanie na suchu: 80 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 70 %, Jazda na hrane: 60 %, Opotrebenie: 80 %, Hlučnosť: 60 %, Kúpil by som znovu: 80 %.

2. 11. 20202020-11-02 | Ivan 32 | Matador MP 47 Hectorra 3 | Chevrolet Orlando | najazdené: 25 000 km | spôsob jazdy: pokojný
„Pre normálneho šoféra nieje o čom. Po Continental sport contact 5 bolo prekvapením že sa nič prekvapivé nestalo. Akurát boli tichšie ale zas treba uznať že Continentaly mali 5 rokov tak už tvrdili a preto boli hlučnejšie. Po 25000 km je dezén na 5mm z pôvodných 9mm. Mal som aj drahšie gumy ktoré boli horšie ako hectorry. Určite sa netreba báť. Samozrejme na BMW Audi alebo Mercedes by som ich nedával aj keď to vídam celkom často a aj preto som do nich šiel.“
Pre normálneho šoféra nieje o čom. Po Continental sport contact 5 bolo prekvapením že sa nič prekvapivé nestalo. Akurát boli tichšie ale zas treba uznať že Continentaly mali 5 rokov tak už tvrdili a preto boli hlučnejšie. Po 25000 km je dezén na 5mm z pôvodných 9mm. Mal som aj drahšie gumy ktoré boli horšie ako hectorry. Určite sa netreba báť. Samozrejme na BMW Audi alebo Mercedes by som ich nedával aj keď to vídam celkom často a aj preto som do nich šiel. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 87 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 80 %, Jazda na hrane: 80 %, Opotrebenie: 90 %, Hlučnosť: 90 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

10. 10. 20202020-10-10 Testy-Pneumatik.sk | Landsail Qirin 990 | Opel Astra | najazdené: 10 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Pneumatiky sú skvelé Za super cenu. Odporúčam každému.“
Pneumatiky sú skvelé Za super cenu. Odporúčam každému. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 99 %
Správanie na suchu: 100 %, Správanie na mokru: 100 %, Spätná väzba: 90 %, Jazda na hrane: 100 %, Opotrebenie: 100 %, Hlučnosť: 100 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

4. 12. 20192019-12-04 | Adrian | Michelin Primacy 3 | Peugeot 3008 | najazdené: 72 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Najazdil som 72 tis.km za 4 roky a výška dezénu je 4mm. Nemám im čo vytknúť.“
Najazdil som 72 tis.km za 4 roky a výška dezénu je 4mm. Nemám im čo vytknúť. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 87 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 90 %, Spätná väzba: 80 %, Jazda na hrane: 80 %, Opotrebenie: 100 %, Hlučnosť: 70 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

25. 2. 20192019-02-25 | Vincent | Debica Presto UHP2 | Audi A4 | najazdené: 20 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Veľmi zle pneumatiky.“
Veľmi zle pneumatiky. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 30 %
Správanie na suchu: 20 %, Správanie na mokru: 70 %, Spätná väzba: 40 %, Jazda na hrane: 40 %, Opotrebenie: 20 %, Hlučnosť: 10 %, Kúpil by som znovu: 10 %.

22. 2. 20172017-02-22 | Juraj Bán | Continental PremiumContact 6 | BMW 3 | spôsob jazdy: priemerný
„Jazdím hlavne po diaľnici a veľmi to nešetrím. Vo vyšších rýchlostiach je stabilita úplne skvelá. A hlavne je v aute ticho ako v kostole. Rozhodne som rád, že som připail a kúpil ich.“
Jazdím hlavne po diaľnici a veľmi to nešetrím. Vo vyšších rýchlostiach je stabilita úplne skvelá. A hlavne je v aute ticho ako v kostole. Rozhodne som rád, že som připail a kúpil ich. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 94 %
Správanie na suchu: 100 %, Správanie na mokru: 90 %, Spätná väzba: 90 %, Jazda na hrane: 90 %, Opotrebenie: 90 %, Hlučnosť: 100 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

28. 7. 20162016-07-28 | Robert Gál | Goodyear EfficientGrip Performance | Hyundai Sonata | najazdené: 16 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Excelentné.“
Excelentné. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 87 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 90 %, Jazda na hrane: 90 %, Opotrebenie: 90 %, Hlučnosť: 80 %, Kúpil by som znovu: 90 %.

11. 2. 20162016-02-11 Testy-Pneumatik.sk | Momo Outrun M3 | Alfa Romeo 159 | najazdené: 16 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Predtým som mal GoodYear EfficentGrip a tieto sú oveľa lepšie. Po 15tis km sa skoro nesjely. Krásne drží v zákrutách, sú tiché a príjemné aj vo vyšších rýchlostiach.“
Predtým som mal GoodYear EfficentGrip a tieto sú oveľa lepšie. Po 15tis km sa skoro nesjely. Krásne drží v zákrutách, sú tiché a príjemné aj vo vyšších rýchlostiach. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 83 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 80 %, Jazda na hrane: 80 %, Opotrebenie: 80 %, Hlučnosť: 70 %, Kúpil by som znovu: 100 %.