Recenzia pneu Tomket Sport na vlastnej koži – 2. diel
Recenzia pneu Tomket Sport na vlastnej koži – 2. diel Testy-Pneumatik.sk \n"; https://www.testy-pneumatik.sk/img/logo-testy-pneumatik-sk.png\n"; \n";8. 5. 2017 | Tomáš B.
Po cca 1 mesiaci prinášame pokračovanie nášho testu letných pneumatík Tomket Sport. Aké sú dojmy po 3.000 najazdených kilometroch?
Po prejdení 3.000 km
Po cca mesiaci už môžem správanie pneumatík zhodnotiť trošku podrobnejšie. Tieto kilometre som absolvoval v pomerne pestrých podmienkach: mesto, diaľnice, sucho, dážď, teploty okolo nuly aj cez 20° C. Začnem od merateľných poznatkov. Hĺbka dezénu je aktuálne 7mm, takže od obutia sa odrelo cca o 0,5mm. Schádza sa symetricky, nepozorujem ani žiadne výrazné poškodenie dezénu alebo defekty. Rýchlosť schádzania dezénu je asi skoro hodnotiť, ale zatiaľ to nie je žiadne prekvapenie.
Hlučnosť pneumatík sa po zajazdení znížila. Dnes ich hodnotím z hľadiska hlučnosti ako priemerné letné pneumatiky. Proti zimným pneumatikám sú samozrejme tichšie, v porovnaní s prémiovými letnými pneumatikami sú zase o niečo hlučnejšie. Rozhodne to ale z hľadiska hluku nie je žiadna tragédia.
A už sa dostávam k jazdným vlastnostiam. Tu je vidieť pomerne veľký rozdiel v jazdných vlastnostiach na suchu a na mokre. Na suchu pneumatiky hodnotím dobre. Sú predvídateľné, dobre brzdia, v zákrutách nepískajú. Samozrejme ak zákrutu prechádzate ostrejšie, cítite, že v určitom momente začne auto ľahko kĺzať von zo zákruty. Pri pneumatikách Dunlop, alebo Continental, ktoré som mal predtým, tento moment asi nastával o niečo neskôr, ale aj s pneumatikami Tomket sa dajú začiatky jazdiť ostrejšie, bez toho aby ste sa museli báť, že zákrutu neodhadnete. Predsa len, tieto pneumatiky sú zrejme cielené na bežného vodiča a do bežnej prevádzky. Pokiaľ milujete vyložene športovú jazdu, asi bude lepšie zainvestovať do drahších modelov pneumatík. To, že kde z môjho pohľadu pneumatiky Tomket strácajú, sú jazdné vlastnosti na mokre. Akonáhle zaprší, je potreba ísť výrazne opatrnejšie. Na vode pneumatiky horšie brzdia a veľmi nepríjemné je aj správanie sa pneumatík na vode vo vyšších rýchlostiach – už pri cca od 100 km/h. Pri jazde v daždi po diaľnici boli pneumatiky veľa neisté a je potrebné byť naozaj opatrní. Auto výraznejšie „plávalo“ do strán a bolo náchylné na akékoľvek nerovnosti na vozovke. Či už sa jednalo o vyjazdené koľaje alebo akékoľvek nerovnosti. Pri jazde v daždi, najmä ak zostáva vrstva vody na ceste, buďte skutočne opatrní. Pneumatika zrejme odvádza vodu horšie než konkurenčné pneumatiky.