Recenzia pneu Tomket Sport na vlastnej koži – 2. diel

Recenzia pneu Tomket Sport na vlastnej koži – 2. diel

8. 5. 2017 |

Po cca 1 mesiaci prinášame pokračovanie nášho testu letných pneumatík Tomket Sport. Aké sú dojmy po 3.000 najazdených kilometroch?

Po prejdení 3.000 km

Po cca mesiaci už môžem správanie pneumatík zhodnotiť trošku podrobnejšie. Tieto kilometre som absolvoval v pomerne pestrých podmienkach: mesto, diaľnice, sucho, dážď, teploty okolo nuly aj cez 20° C. Začnem od merateľných poznatkov. Hĺbka dezénu je aktuálne 7mm, takže od obutia sa odrelo cca o 0,5mm. Schádza sa symetricky, nepozorujem ani žiadne výrazné poškodenie dezénu alebo defekty. Rýchlosť schádzania dezénu je asi skoro hodnotiť, ale zatiaľ to nie je žiadne prekvapenie.

Hlučnosť pneumatík sa po zajazdení znížila. Dnes ich hodnotím z hľadiska hlučnosti ako priemerné letné pneumatiky. Proti zimným pneumatikám sú samozrejme tichšie, v porovnaní s prémiovými letnými pneumatikami sú zase o niečo hlučnejšie. Rozhodne to ale z hľadiska hluku nie je žiadna tragédia.

A už sa dostávam k jazdným vlastnostiam. Tu je vidieť pomerne veľký rozdiel v jazdných vlastnostiach na suchu a na mokre. Na suchu pneumatiky hodnotím dobre. Sú predvídateľné, dobre brzdia, v zákrutách nepískajú. Samozrejme ak zákrutu prechádzate ostrejšie, cítite, že v určitom momente začne auto ľahko kĺzať von zo zákruty. Pri pneumatikách Dunlop, alebo Continental, ktoré som mal predtým, tento moment asi nastával o niečo neskôr, ale aj s pneumatikami Tomket sa dajú začiatky jazdiť ostrejšie, bez toho aby ste sa museli báť, že zákrutu neodhadnete. Predsa len, tieto pneumatiky sú zrejme cielené na bežného vodiča a do bežnej prevádzky. Pokiaľ milujete vyložene športovú jazdu, asi bude lepšie zainvestovať do drahších modelov pneumatík. To, že kde z môjho pohľadu pneumatiky Tomket strácajú, sú jazdné vlastnosti na mokre. Akonáhle zaprší, je potreba ísť výrazne opatrnejšie. Na vode pneumatiky horšie brzdia a veľmi nepríjemné je aj správanie sa pneumatík na vode vo vyšších rýchlostiach – už pri cca od 100 km/h. Pri jazde v daždi po diaľnici boli pneumatiky veľa neisté a je potrebné byť naozaj opatrní. Auto výraznejšie „plávalo“ do strán a bolo náchylné na akékoľvek nerovnosti na vozovke. Či už sa jednalo o vyjazdené koľaje alebo akékoľvek nerovnosti. Pri jazde v daždi, najmä ak zostáva vrstva vody na ceste, buďte skutočne opatrní. Pneumatika zrejme odvádza vodu horšie než konkurenčné pneumatiky.


Rebríček letných pneumatík podľa vašich recenzií

Poradie Názov pneu Správanie na suchu Správanie na mokru Spätná väzba Jazda na hrane Opotrebenie Hlučnosť Kúpil by som znovu Celkové hodnotenie
1 Hankook Ventus Prime 4 K135

ADAC 2024

AutoBild 2024

ADAC 2023

93 % 91 % 88 % 89 % 86 % 88 % 90 % 89 %
41 recenzií
 čítať recenzie
2 Continental PremiumContact 7

ADAC 2024

AutoBild 2024

Autoklub ČR 2023

96 % 97 % 89 % 87 % 79 % 83 % 90 % 89 %
19 recenzií
 čítať recenzie
3 Giti GitiSport S2

AutoBild 2023

90 % 83 % 87 % 87 % 86 % 93 % 95 % 89 %
12 recenzií
 čítať recenzie
4 Vredestein Ultrac Vorti

ADAC 2020

AutoBild 2020

AutoBild 2020

94 % 85 % 90 % 89 % 85 % 86 % 87 % 88 %
105 recenzií
 čítať recenzie
5 Vredestein Ultrac Satin

AutoBild 2020

Autozeitung 2020

ACE 2018

92 % 88 % 85 % 86 % 86 % 90 % 88 % 88 %
44 recenzií
 čítať recenzie
6 Falken Sincera SN832 Ecorun

ADAC 2018

90 % 90 % 86 % 88 % 84 % 85 % 92 % 88 %
44 recenzií
 čítať recenzie
7 Michelin Energy E3B 1 89 % 97 % 86 % 90 % 81 % 83 % 93 % 88 %
7 recenzií
 čítať recenzie
8 Vredestein Ultrac Vorti R

AutoBild 2021

91 % 82 % 94 % 87 % 90 % 90 % 84 % 88 %
7 recenzií
 čítať recenzie
9 Michelin Pilot Sport PS2 94 % 87 % 89 % 88 % 79 % 85 % 87 % 87 %
152 recenzií
 čítať recenzie
10 Michelin Pilot Super Sport 94 % 85 % 90 % 89 % 82 % 82 % 88 % 87 %
135 recenzií
 čítať recenzie
Celý test letných pneumatík
TOPlist TOPlist
Zavrieť

Zadajte rozmer vašich pneu

Najčastejšie: 205 55 R16, 195 65 R15, 195 60 R15, 225 45 R17

/ R