Test letných pneumatík 235/40 R18
Testy, recenzie a názory na pneumatiky v rozmere 235/40 R18. Pri výbere pneumatík na vaše vozidlo vždy rešpektujte rozmer, ktorý máte uvedený vo vašom technickom preukaze. Ak by ste vybrali pneumatiky nepovolného rozmeru, v lepšom prípade budete mať problémy na STK. V horšom prípade pneumatiky nepôjdu na vaše vozidlo namontovať, prípadne sa negatívne ovplyvní jeho jazdné vlastnosti. Testy pneumatiky v rozmere 235/40 R18 pochádzajú od našich užívateľov, ktorí boli ochotní sa podeliť so svojimi názormi verejne. Týchto testov pneumatík si veľmi vážime.
Slovná recenzia letných pneumatík v rozmere 235/40 R18
Pirelli P Zero PZ4
5. 7. 20222022-07-05 | Marek | Pirelli P Zero PZ4 | Volvo S60 | najazdené: 15 000 km | spôsob jazdy: pokojný
„Už po prvej sezone bolo zrejme nadmerbé opotrebenie boli používané na bežnú jazdu. Pri vzorke cca 4,5mm už zmyzli bočné drážky. Nájazd ani nie 15tis, ale na mokrú cestu by som sa už s nimi neodvážil“
Už po prvej sezone bolo zrejme nadmerbé opotrebenie boli používané na bežnú jazdu. Pri vzorke cca 4,5mm už zmyzli bočné drážky. Nájazd ani nie 15tis, ale na mokrú cestu by som sa už s nimi neodvážil Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 53 %
Správanie na suchu: 70 %, Správanie na mokru: 70 %, Spätná väzba: 50 %, Jazda na hrane: 100 %, Opotrebenie: 10 %, Hlučnosť: 60 %, Kúpil by som znovu: 10 %.

12. 10. 20212021-10-12 | Igor | Matador MP 47 Hectorra 3 | Volkswagen CC | najazdené: 45 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Som veľmi kritický k tejto pneu. Zdedil som ju pri kúpe auta 235/45 r17 a pri kúpe letnej sady kolies 235/40 r18 a môžem s čistým svedomím povedať, že už by som si ju nikdy nekúpil ani nikomu ju neodporučil. Samozrejme bavíme sa o pneu ktorá stojí polovicu z prémiovej značky a tak to aj vyzerá. Horšie je všetko. Budem porovnávať pri tomto aute len so zimnými Continental TS850P, takže oproti prémiovej letnej pneu by ten rozdiel bol ešte väčší. Tá pneu je ako tak dobrá možno prvých 5 tisíc km, potom je neskutočne hlučná. Pod 5mm si pripadáte, že idete na fábii, čo je taký hluk od kolies. Za dažďa musíte dávať veľký pozor, či pred vami sa neocitne viac vody, či už v koľaji, alebo ako mláka, lebo slabo odvádza vodu. Opotrebenie je neskutočne rýchle. Dezén schádza rýchlejšie ako na zimnej športovejšej pneumatike. Nechápem ako niekto môže takto lacné pneu kúpiť na automobil segmentu D?! Jazdil som už veľa pneumatík, na veľa rôznych automobiloch, ale toto je asi to najhoršie čo som kedy mal obuté a som rád za skúsennosť a už sa neviem dočkať kedy prezujem na zimné a na jar ako komplet vymením celú sadu za niečo poriadne. “
Som veľmi kritický k tejto pneu. Zdedil som ju pri kúpe auta 235/45 r17 a pri kúpe letnej sady kolies 235/40 r18 a môžem s čistým svedomím povedať, že už by som si ju nikdy nekúpil ani nikomu ju neodporučil. Samozrejme bavíme sa o pneu ktorá stojí polovicu z prémiovej značky a tak to aj vyzerá. Horšie je všetko. Budem porovnávať pri tomto aute len so zimnými Continental TS850P, takže oproti prémiovej letnej pneu by ten rozdiel bol ešte väčší. Tá pneu je ako tak dobrá možno prvých 5 tisíc km, potom je neskutočne hlučná. Pod 5mm si pripadáte, že idete na fábii, čo je taký hluk od kolies. Za dažďa musíte dávať veľký pozor, či pred vami sa neocitne viac vody, či už v koľaji, alebo ako mláka, lebo slabo odvádza vodu. Opotrebenie je neskutočne rýchle. Dezén schádza rýchlejšie ako na zimnej športovejšej pneumatike. Nechápem ako niekto môže takto lacné pneu kúpiť na automobil segmentu D?! Jazdil som už veľa pneumatík, na veľa rôznych automobiloch, ale toto je asi to najhoršie čo som kedy mal obuté a som rád za skúsennosť a už sa neviem dočkať kedy prezujem na zimné a na jar ako komplet vymením celú sadu za niečo poriadne. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 50 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 50 %, Spätná väzba: 60 %, Jazda na hrane: 50 %, Opotrebenie: 40 %, Hlučnosť: 30 %, Kúpil by som znovu: 30 %.

7. 6. 20212021-06-07 | Milos | Firestone Roadhawk | Volkswagen CC | najazdené: 10 000 km | spôsob jazdy: pokojný
„Pneumatiky nemaju adheziu na suchu a za mokra je to uplne kriticke. Pneumatiky su nebezpecne. Kupil som ojazdene auto a boli na nom. Idem ich vymenit.“
Pneumatiky nemaju adheziu na suchu a za mokra je to uplne kriticke. Pneumatiky su nebezpecne. Kupil som ojazdene auto a boli na nom. Idem ich vymenit. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 39 %
Správanie na suchu: 50 %, Správanie na mokru: 30 %, Spätná väzba: 60 %, Jazda na hrane: 40 %, Opotrebenie: 30 %, Hlučnosť: 50 %, Kúpil by som znovu: 10 %.

16. 4. 20202020-04-16 | Patrik | Imperial EcoSport | Volvo S80 | najazdené: 11 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Pneumatiky sú dobré pokiaľ sú nové vlastním Volvo S80 204hp po jednej sezóne jazdenia sú na prednej náprave značne opotrebenia. V súvislosti z ďalšou sezónou som ich nechal na prednej náprave a skúsil som ako budú držať za sucha ešte sa to dá ale citit už ASR že zasahuje skôr ako keď boli nové pneumatiky, za mokrá už smykaju ale za tú cenu by som ich kúpil kľudne ešte raz. “
Pneumatiky sú dobré pokiaľ sú nové vlastním Volvo S80 204hp po jednej sezóne jazdenia sú na prednej náprave značne opotrebenia. V súvislosti z ďalšou sezónou som ich nechal na prednej náprave a skúsil som ako budú držať za sucha ešte sa to dá ale citit už ASR že zasahuje skôr ako keď boli nové pneumatiky, za mokrá už smykaju ale za tú cenu by som ich kúpil kľudne ešte raz. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 66 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 40 %, Spätná väzba: 80 %, Jazda na hrane: 70 %, Opotrebenie: 20 %, Hlučnosť: 80 %, Kúpil by som znovu: 80 %.

1. 2. 20182018-02-01 | peter | Vredestein Ultrac Vorti | Volkswagen CC | najazdené: 31 000 km | spôsob jazdy: športový
„neuveriteľná guma pri jazde na suchu ale aj za mokra s maximálnym a okamžitým záberom... 4x4 je ňou len podporená, neskutočne "lepí", zákruty si doslova užívam... v "akože renomovaných/kupovaných" testoch je to veľmi podceňovaná pneumatika... mám ju už 2-hý krát po sebe (prvá sada by ešte čosi zvládla.. menil som ju po 3-och sezónach/cca 50 000 km/športovejšia jazda), spotreba sa mi javí o 0,1-0,2 l/100 km vyššia ako napr. pri prvovýrobných Contíkoch, no tie odišli po 2-och sezónach... určite vrelo odporúčam (ako aj zimné WINTRAC XTREME S), v pomere cena-výkon je to absolútny víťaz!!!“
neuveriteľná guma pri jazde na suchu ale aj za mokra s maximálnym a okamžitým záberom... 4x4 je ňou len podporená, neskutočne "lepí", zákruty si doslova užívam... v "akože renomovaných/kupovaných" testoch je to veľmi podceňovaná pneumatika... mám ju už 2-hý krát po sebe (prvá sada by ešte čosi zvládla.. menil som ju po 3-och sezónach/cca 50 000 km/športovejšia jazda), spotreba sa mi javí o 0,1-0,2 l/100 km vyššia ako napr. pri prvovýrobných Contíkoch, no tie odišli po 2-och sezónach... určite vrelo odporúčam (ako aj zimné WINTRAC XTREME S), v pomere cena-výkon je to absolútny víťaz!!! Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 99 %
Správanie na suchu: 100 %, Správanie na mokru: 100 %, Spätná väzba: 100 %, Jazda na hrane: 100 %, Opotrebenie: 100 %, Hlučnosť: 90 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

4. 9. 20152015-09-04 | Brezo | Matador MP 46 Hectorra 2 | BMW 5 | najazdené: 18 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Najhorsia pneumatika ktoru som mal na BMW. e39, 530d,r.v. 2003. Max 18000 km a vyskocil kord. Zo 6 pneumatik 4 bez kordu, zvysok nerovnomerne opotrebovany. Geometriu robim raz rocne pri prezuti na letne a napravy/capy/riadenie kontorolujem pri kazdej vymene oleju. Velmy zle spravanie na mokrej ceste. Trochu vody a uz plavu. Doporucujem sa tomuto vyrobku vyhnut. Goodride SA 05 vpredu mi vydrzali 98000km pricom su sice hlucnejsie ale neznicitelne. “
Najhorsia pneumatika ktoru som mal na BMW. e39, 530d,r.v. 2003. Max 18000 km a vyskocil kord. Zo 6 pneumatik 4 bez kordu, zvysok nerovnomerne opotrebovany. Geometriu robim raz rocne pri prezuti na letne a napravy/capy/riadenie kontorolujem pri kazdej vymene oleju. Velmy zle spravanie na mokrej ceste. Trochu vody a uz plavu. Doporucujem sa tomuto vyrobku vyhnut. Goodride SA 05 vpredu mi vydrzali 98000km pricom su sice hlucnejsie ale neznicitelne. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 30 %
Správanie na suchu: 30 %, Správanie na mokru: 10 %, Spätná väzba: 50 %, Jazda na hrane: 50 %, Opotrebenie: 10 %, Hlučnosť: 50 %, Kúpil by som znovu: 10 %.

4. 9. 20152015-09-04 | Brezo | Goodride SA05 | BMW 5 | najazdené: 98 000 km | spôsob jazdy: priemerný
„Najtrvacnejsi zazrak ktory som mal na aute. 98000 kilometrov. Kupil som dalsie.“
Najtrvacnejsi zazrak ktory som mal na aute. 98000 kilometrov. Kupil som dalsie. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 77 %
Správanie na suchu: 60 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 80 %, Jazda na hrane: 80 %, Opotrebenie: 100 %, Hlučnosť: 40 %, Kúpil by som znovu: 100 %.

14. 11. 20142014-11-14 | Ala | Hankook Ventus V12 evo k110 | Audi A4 | spôsob jazdy: priemerný
„Perfektné guma..Super cena..V Nemeckých testoch na druhom místě..Určitě odporúčam. Hankook sponzor DTM“
Perfektné guma..Super cena..V Nemeckých testoch na druhom místě..Určitě odporúčam. Hankook sponzor DTM Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 77 %
Správanie na suchu: 90 %, Správanie na mokru: 80 %, Spätná väzba: 70 %, Jazda na hrane: 70 %, Opotrebenie: 70 %, Hlučnosť: 70 %, Kúpil by som znovu: 90 %.