Test letných pneumatík 255/45 R20
Testy, recenzie a názory na pneumatiky v rozmere 255/45 R20. Pri výbere pneumatík na vaše vozidlo vždy rešpektujte rozmer, ktorý máte uvedený vo vašom technickom preukaze. Ak by ste vybrali pneumatiky nepovolného rozmeru, v lepšom prípade budete mať problémy na STK. V horšom prípade pneumatiky nepôjdu na vaše vozidlo namontovať, prípadne sa negatívne ovplyvní jeho jazdné vlastnosti. Testy pneumatiky v rozmere 255/45 R20 pochádzajú od našich užívateľov, ktorí boli ochotní sa podeliť so svojimi názormi verejne. Týchto testov pneumatík si veľmi vážime.
Slovná recenzia letných pneumatík v rozmere 255/45 R20
Barum Bravuris 3 HM
9. 4. 20182018-04-09 | Tomáš | Barum Bravuris 3 HM | Dodge Charger | spôsob jazdy: športový
„Mám Dodge Charger 5,7 štvorkolku, hmotnosť takmer 2 tony, jazdím denne, je to pracovná auto. V minulosti som mal nejaké Pirelli a naposledy Michelin Pilot Sport, presnejšie označenie už neviem. Chcel som vyskúšať túto lacnejšiu alternatívu, predsa len dať 30 alebo 15 tisíc za gumy je rozdiel. Bohužiaľ som nemal koho sa opýtať, takže internet a išiel som. Ten rozdiel však nie je len v cene a u mňa tieto gumy prebehli jednoznačne naposledy. Ihneď na začiatku som úplne chýbala presnosť riadenia v zákrutách, rozdiel proti predchodcovi je podstatne väčšia, než by som čakal, bohužiaľ. A tento stav trvá, v každej zákrute musím ísť pomalšie, než som bol zvyknutý. V tomto ohľade sa to nedá s Michelinom vôbec porovnať. Michelin viedol v zákrutách doslova ako po koľajniciach, ale Barum v akejkoľvek ostrejší zákrute vykazuje, ako to napísať, taký "hubový" efekt, proste to prudké šklbnutie od predku sa vôbec nedostavuje. Na športovú jazdu to nie je ani omylom. Vždy som sa tešil, až to zo 18' Zimák preložíme na letné, ako sa pekne prejdem. Tieto Barumky sú z pohľadu prenos max. Na úrovni mojich Zimák, možno ešte horšie (Zimák mám 225/65 R18), výhoda nízkeho profilu žiadna. Teda môj skromný záver: kto hľadá lacnú gumu s tým, že sa chce len niekam dopraviť a berie auto skôr ako približovadlo (čo u tohto rozmeru asi nedá moc predpokladať), asi s tým nebude mať problém. Kto však nemá auto len na dopravenie sa na nákup alebo do práce, ale jazdu si užíva, má rád občas ostrejšie zvezenie alebo pekný cruising zákrutami cez víkend, v žiadnom prípade nebrať. Myslím, že nabudúce tých 100% peňazí navyše rád dám opäť za Michelinky alebo niečo na obdobnej úrovni.“
Mám Dodge Charger 5,7 štvorkolku, hmotnosť takmer 2 tony, jazdím denne, je to pracovná auto. V minulosti som mal nejaké Pirelli a naposledy Michelin Pilot Sport, presnejšie označenie už neviem. Chcel som vyskúšať túto lacnejšiu alternatívu, predsa len dať 30 alebo 15 tisíc za gumy je rozdiel. Bohužiaľ som nemal koho sa opýtať, takže internet a išiel som. Ten rozdiel však nie je len v cene a u mňa tieto gumy prebehli jednoznačne naposledy. Ihneď na začiatku som úplne chýbala presnosť riadenia v zákrutách, rozdiel proti predchodcovi je podstatne väčšia, než by som čakal, bohužiaľ. A tento stav trvá, v každej zákrute musím ísť pomalšie, než som bol zvyknutý. V tomto ohľade sa to nedá s Michelinom vôbec porovnať. Michelin viedol v zákrutách doslova ako po koľajniciach, ale Barum v akejkoľvek ostrejší zákrute vykazuje, ako to napísať, taký "hubový" efekt, proste to prudké šklbnutie od predku sa vôbec nedostavuje. Na športovú jazdu to nie je ani omylom. Vždy som sa tešil, až to zo 18' Zimák preložíme na letné, ako sa pekne prejdem. Tieto Barumky sú z pohľadu prenos max. Na úrovni mojich Zimák, možno ešte horšie (Zimák mám 225/65 R18), výhoda nízkeho profilu žiadna. Teda môj skromný záver: kto hľadá lacnú gumu s tým, že sa chce len niekam dopraviť a berie auto skôr ako približovadlo (čo u tohto rozmeru asi nedá moc predpokladať), asi s tým nebude mať problém. Kto však nemá auto len na dopravenie sa na nákup alebo do práce, ale jazdu si užíva, má rád občas ostrejšie zvezenie alebo pekný cruising zákrutami cez víkend, v žiadnom prípade nebrať. Myslím, že nabudúce tých 100% peňazí navyše rád dám opäť za Michelinky alebo niečo na obdobnej úrovni. Test letných pneumatíkCelkové hodnotenie: 28 %
Správanie na suchu: 20 %, Správanie na mokru: 20 %, Spätná väzba: 10 %, Jazda na hrane: 10 %, Hlučnosť: 100 %, Kúpil by som znovu: 10 %.